Sziasztok!
Mivel tegnap indultunk neki a nagy kalandnak épp idejét éreztük annak, hogy egy blogbejegyzéssel kicsit közelebb hozzunk titeket ehhez az egész projekthez. Mint minden jó ötlet, ez is egy pihent pillanat műve volt, és mint minden ötletet, ezt is érte negatív kritika. Mi annyira ezekkel nem foglalkoztunk, lehet, kicsit közhelyesen hangzik, de ilyenkor érdemes elengedni a fülünk mellett az " úgy sem lehet ezt így megcsinálni" mondatot. ;)
Kezdjük a legelején... November első felében két barátommal elhatároztuk, hogy megvalósítjuk életünk egyik nagy kalandját, és egy Ladával beutazzuk a Balkán-félsziget legvadabb vidékeit. Arra gondoltunk, felvesszük az egészet akciókamerákkal, és csinálunk egy Youtube-sorozatot, nemcsak azért, hogy a tisztelt publikumot szórakoztassuk, hanem hogy nekünk is megmaradjon ez a nyári élmény valamilyen formában. Mivel a videóvágáshoz idő kell, de közben is szerettünk volna közvetíteni az élményeinket, így a blogvezetés ötlete is kézen fekvő volt. A Youtube-sorozat és a blog ötletével együtt jött a szponzorkeresés és az adománygyűjtés ötlete.
November végén személyesen kerestük meg a BME Közlekedésmérnöki Szakkollégiumának elnökét azzal az öltettel, hogy nagyon szívesen jelenítenénk meg őket a projektünkben mint főtámogató, hogy ezzel vigyük karunk hírét a nagyvilágba, ha ők vállalják az autó műszaki felkészítését. A félórás megbeszélés végére sikerült megegyeznünk a részletekben, és meg is volt az első főtámogatónk, méghozzá egy olyan szervezet, amely potenciálisan képes elérni több ezer műegyetemistát.
A téli álom alatt megcsináltuk a honlapot, és megegyeztünk az erdélyi Yuppi Táborral (ami a Bátor Tábor erdélyi partnerszervezete), hogy milyen formában gyűjtünk nekik adományokat és ezeket hogyan juttatjuk el hozzájuk. Velük a kapcsolatot én vettem fel, hiszen már három éve önkénteskedem táboraikban (Tomi), és személyes kapcsolatom van a vezetőséggel.
Márciusban újult erővel vágtunk neki a kiállításszezonnak, és egyik szaktársunk és a zsiguli.hu segítségével sikerült kiállítani az autót az AMTS-en, csak az volt a hézag, hogy két napunk volt arra, hogy felkészítsük az autót és valami promóciós anyagot is legyártassunk. Három átvirrasztott éjszaka után sikerült felpolírozni az autót -- köszönet érte Jenei Zsoltnak --, összerakni egy molinót, és kinyomni a névjegykártyáinkat, amelyekhez sok-sok szívességre volt szükség. A háromnapos rendezvény alatt körülbelül négy Lada Klubbal, és több ezer emberrel ismertettük a nagy tervünket, akik többnyire pozitívan vélekedtek a kezdeményezésről.
Április elején megjelentünk a BME KJK Kari Napokon is, ahol sikerült találni egy szerszámszponzort, aki ellát minket szerszámmal az útra, és ami a legfontosabb, megegyeztünk a Totalcarral, hogy náluk blogolunk. Bizony, Magyarország legnépszerűbb online autós újságába írhatjuk utazós bejegyzéseinket.
A május-július szponzorkereséssel telt, és mondhatom nem panaszkodunk a Zengő Motorsport és a 6x6 Taxi nagyon pozitívan ált a merész öletünkhöz. Megegyeztünk abban, hogy üzemagyagtámogatást adnak, hordhatjuk a legújabb Zengő Motorsport fan pólóikat, és ha minden jól megy ősszel személyes találkozónk lesz Zengő Zoltánnal, és a csapat versenyzőivel, és mérnökeivel.
Induláskor lehetőségünk volt a Duna TV-n a Balatoni nyárban mesélni az örült ötletünkről, mondhatjuk osztatlan sikert aratott a műsörvezetőknél, és a stáb tagjainál is. Most épp a plitvicei tavaknál vagyunk, holnap Szarajevó,
Facebook: ladatoor
Instagram: ladatour
Honlap: ladatour.mozello.com
Sziasztok, ha jófejeknek tűnünk, akkor támogassátok a Yuppi Tábort, mert ők tényleg azok ;)
Üdv,
LadaTour